Університет : « Терміново вимагаємо освітню реформу!»
Для того, щоб щось починати порівнювати , треба мати щонайменше два
приклади. Я закінчила Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка в Україні. Сам по собі ВНЗ прекрасний, хоча і невеликий, але ту
атмосфера, яка там є не передати словами: дружні студентські колективи, цікаві
практики, активні студенти. І як би ми не хизувалися і не тішились студентським життям , цікавими
подіями , але знання в університеті є
одним із найголовнішим пріоритетів
вступу до нього. Звичайно, що окрім знань важливою функцією вишу є сформувати
людину як особистість, надати право відчути себе не лише спеціалістом, а і громадянином з правами та обов`язками, а
також якісний відбір кадрів. Кадри, то і є найціннішим скарбом університету,
адже тоді б і не треба було ректору хвилюватися
за відсутність вище названих функцій, адже талановитий, розумний викладач ( назвемо його так «Викладач від Бога») знає
свою справу. Але у наших українських ВНЗ ( у крайньому разі Сумських), не
«гоняться» за такими викладачами, бо вони амбітні, звичайно , що краще взяти
кума, брата, свата, сестру, які лекції читають з листків і губляться при простих запитаннях, обираючи
методику «одсидіти пару і піти додому», або ще краще - радянських викладачів,
які не змінили своїх методик ще з часів Леніна і читають лекції з жовтих, потертих листків ( ну звичайно я
трохи перебільшую) та не знають, що таке е-mail і
як ним користуватися (як відомо, що лекції в електронному варіанті та
контактування з викладачами по е-mail не є новиною). Я навчалася в Інституті філології
і скажу відверто, що викладачів, які не підпадають під вище окреслені критерії
можна на пальцях перерахувати, і це проблема…
Я не хочу зараз говорити, хто чорний, а
хто білий, а хочу лише показати різницю, а вирішувати і формувати думку уже
вам.
У 2014 я отримала
бакалавра в Сумському ВНЗ( як уже говорила) і вступила на магістратуру в
Краківський педагогічний університет ім. Комісії державної освіти в Інститут
політології. Так от, з чого почати. Мабуть з того, що по-перше відчувається
дистанція приватності, зараз поясню: викладачі ( професори, доктори, кандидати)
ніби і є на одному рівні (як кажуть в молодіжному середовищі «на одній хвилі») зі студентами, але в ту ж
чергу нічого про них не знають, те саме і про гуртожитки. По - друге ,
приходять на заняття, не для того , щоб виховати чемну дівчинку, або хлопчика,
а дати знання, використовуючи найновіші методики викладання, а саме кейс study,
навіть найстаріші професори мають презентацію лекції та використовують комп`ютрену технологію. По – третє: студент має право вибору
предмету і викладача на дипломні роботи, що в принципі і свідчить про
демократію і ту свободу вибору, про яку
ми так часто лише говоримо. Також сама методика проведення лекцій мене вразила
: викладачі говорять, а не читають, дивно звучить, але більшість українських
студентів мене зрозуміють. Тобто викладачі мають зворотній зв`язок з
аудиторією, даючи їм можливість поговорити також. Деякі семінари мають форму
семінари - симуляції, думаю тут нічого говорити не треба, адже всі ми з вами розуміємо,
що симуляційні ситуації дають можливість студентові не лише розповісти про свої
знання, але й показати і застосувати їх.
Говорити ще можна дуже багато, все і не напишеш в одній статті, але все це
я говорила, не для того, щоб когось образити, а для того, щоб показати як може
бути. Я щиро сподіваюся, що зміни в нашій країни настали не лише в парламенті,
а і для усіх сфер діяльності. Освітня реформа вимагає змін кардинальних,
безжалісних (не побоюсь того слова), бо саме майбутнє кваліфіковане покоління
зможе вкорінювати «розумні» реформи і головне усвідомлювати, що і заради чого
робить.
Коментарі
Дописати коментар